Wat hebben de getallen 3, 6 en 9 te maken met de kleuren zwart, rood en wit? Op het eerste
gezicht niets, totdat je in de gaten krijgt dat deze getallen en kleuren bij alle oude volkeren
over de gehele wereld bekend waren en gebruikt werden. Maar waarom en vooral waarvoor?
Eind 1998 ben ik begonnen met het schrijven van mijn boek, 'Graancirkels, Goden en hun Geheimen'.
Tijdens mijn onderzoek naar de wereldwijd voorkomende, mysterieuze graancirkels kwam
ik regelmatig dezelfde getallen tegen. Keer op keer waren de verschillende delen van een
graancirkel te herleiden tot de getallen 3, 6 of 9. Dat was natuurlijk niet bij elke graancirkel
het geval, maar toch kwam ik deze getallen zo vaak tegen dat ik niet meer aan toeval dacht,
want naar mijn idee bestaat er geen toeval. Toeval betekent: het valt je toe.
Gedurende mijn onderzoek kreeg ik ook te maken met de piramiden van Egypte, omdat graancirkels
en de Piramiden van Gizeh met elkaar te maken hebben. Een ding viel mij direct op, namelijk dat
de oude Egyptenaren niet het getal 2 als meervoud beschouwden, maar het getal 3. 1 Man en 1
vrouw was geen meervoud volgens de Egyptenaren, maar 2 mannen en 1 vrouw, of 2 vrouwen en 1 man
wel. Archeologen hebben zich maar al te vaak verbaasd over het feit dat een farao stond afgebeeld
met zijn linkervoet op 9 bogen. Men wist niet wat dit te betekenen had, maar de 9 bogen staan
voor 9 vijanden die zijn overwonnen. Vandaag de dag kennen wij de uitdrukking nog van 'iemand
onder de voet lopen'. Maar de farao overwon niet slechts 9 vijanden, maar alle vijanden,
aangezien 9 driedubbel meervoud is, namelijk 3 x 3. Het getal 9 is het volmaakte getal, omdat
als je alle getallen van 1 tot en met 9 optelt, je 45 als resultaat krijgt en 45 (4 + 5 = 9) is
weer te herleiden tot 9. De getallen 3 en 9 waren in het oude Egypte geen onbekenden. Blijft
over het getal 6. Dit getal staat precies tussen 3 en 9 in en deze 3 getallen staan in
verhouding van 1:2:3 tot elkaar. Deze verhouding van 1:2:3 is op heel veel oude plaatsen terug
te vinden, bijvoorbeeld in Teotihuacan, Mexico. In Teotihuacan is een heel complex van piramiden
en bouwwerken die volgens Hugh Harleston Jr. ons zonnestelsel voorstellen. De 3 belangrijkste
piramiden van Teotihuacan zijn de Piramide van Quetzalcoatl, de piramide van de Maan en de piramide
van de Zon, alhoewel deze namen niet de oorspronkelijke namen zijn. Deze 3 piramiden hebben een
hoogte van respectievelijk 21, 42 en 63 Hunab hoog. De Hunab, de kleinste in Teotihuacan
gebruikte maateenheid, is door Harleston berekend als 1,05954 meter. De hoogte van deze
piramiden staat dan in verhouding van 1:2:3 tot elkaar. Als we de hoogte van de 3 piramiden
gaan herleiden dan zien we het volgende resultaat: 21 = 3, 42 = 6 en 63 = 9. Alweer dezelfde
getallen als in Egypte en als de getallen die ik al vele malen in diverse graancirkels ben
tegen gekomen.
Maar wat kunnen we hier verder mee? Op zich is het natuurlijk boeiend om te zien dat over de
hele wereld exact dezelfde feiten voor komen. Je zou haast gaan vermoeden dat er ooit een
gemeenschappelijke bron is geweest waar alle kennis vanaf stamt. Welke bron zou dat geweest
kunnen zijn? Plato vertelt ons over het eiland Atlantis, welke met al haar vergevorderde kennis
en techniek in een ver verleden is zee is verzonken. Ook beschreef Plato de kleuren zwart, rood
en wit als de architectonische bouwkleuren van Atlantis.
Deze kleuren zijn, voor zover ik weet,
bij alle oude volkeren en culturen terug te vinden. De hedendaagse Turken bijvoorbeeld hebben
het niet over de Middellandse zee, maar spreken van 'Ak Deniz', wat weer 'Witte Zee' betekent.
De Rode- en Zwarte zee noemen zij respectievelijk 'Kizil Deniz' en 'Kara Deniz'. Het Turks is
een taal die eigenlijk in geen enkele categorie is onder te brengen, net zoals bijvoorbeeld het
Baskisch en het Egyptisch. Ik vermoed dat deze talen rechtstreeks of zijdelings afstammen van
het Atlantisch. Als we de Turkse benamingen voor de verschillende zeeën door een 'Egyptische
bril' bekijken, dan kan er in plaats van Ak Deniz ook Ka Deniz staan omdat het Egyptisch geen
klinkers kent. Zo zou er dus Ka kunnen staan in plaats van Ak. Ka betekent in Egypte ziel. In
plaats van de Witte Zee kun je dus ook zeggen 'de Zielen Zee', of 'de Zee van de Ziel'. Volgens
de oude Grieken werd de Zon iedere morgen opnieuw uit de Zwarte Zee geboren, de Kara Deniz. Ka
betekent zoals we hebben gezien ziel en Ra betekent Zon. Kara betekent dan 'de Ziel van de Zon'.
Ook kent men in Turkije een benaming voor de Atlantische oceaan, namelijk de 'Yesil Deniz', wat
weer de Groene Zee betekent. In Egypte werd Osiris altijd groen afgebeeld. Mogelijk dat Osiris
uit Atlantis afkomstig was en Atlantis lag in, de naam zegt het al, de Atlantische oceaan die
door Turken Yesil Deniz, de Groene Zee genoemd werd. Groen speelt ook een belangrijke rol,
alhoewel ik er nog niet precies achter ben welke rol dat is, maar vermoedelijk wordt hier de
vegetatie mee bedoeld. Wel is bekend dat toen Al Mahmun (820 n. Chr., zie Al Makrizi) de Grote
Piramide open brak, er een farao werd gevonden in een kist van Malachiet. Malachiet is groen van
kleur. Naast het hoofd van de farao lag een rode robijn. Het zal mij niet verwonderen als de
farao in wit linnen was gewikkeld. De farao's waren dol op Malachiet, temeer omdat groen een
troostgevende kleur is. Daaruit zou je kunnen zeggen dat, als alles 1 bron heeft, namelijk
Atlantis, men niet bepaald blij was met de ondergang van het continent van hun voorouders.
Zij verdwenen in de Yesil Deniz, de Groene Zee, de 'Malachieten Zee'.
Na enig speurwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat de kleur zwart staat voor de dood, de
onderwereld, rood voor leven en wit voor de eeuwigheid of eeuwig leven. De kleur rood is
levengevend en komt over de hele wereld bij diverse oude culturen, volkeren en stammen voor. De
Piramiden van de Maya's bijvoorbeeld waren aan de buitenkant met rode verf beschilderd en zo
zijn er nog vele voorbeelden te geven waar deze 3 kleuren terug te vinden zijn. Een van die
voorbeelden is wel de Piramide van Menkaura in Egypte. Van onder naar boven is deze Piramide
opgebouwd uit 2 lagen zwarte stenen, 16 lagen rode stenen en de rest van de piramide was
gebouwd van witte stenen.
Al eerder was ik tot de conclusie gekomen dat de aan de kleuren
zwart, rood en wit respectievelijk de getallen 3, 6 en 9 toegekend kunnen worden. Zwart is 3,
rood is 6 en wit is 9. Dit geldt voor de kleuren die wij met onze aardse ogen waar kunnen nemen,
want het getal van 'het Licht', of hoe men het ook noemen wil, is naar mijn idee de nul, ofwel
een oneindige cirkel. Maar aangezien de 0 eigenlijk geen getal is, wordt het hier op Aarde als
het getal 9 weergegeven. Zo blijkt dat de Piramide van Menkaura is opgebouwd volgens de getallen
3, 6 en 9. Bij elkaar opgeteld zijn deze getallen te herleiden tot 9, wat weer goed is om te
weten voor het volgende.
Plato beschreef in zijn werk 'de Staat VIII' dat 'wat van goddelijke oorsprong is, heeft een
om-wenteling die vervat ligt in een volmaakt getal'. Geleerden hebben dit getal berekend als
het getal 216, en het getal 216 is weer te herleiden tot 9. (Een zeer belangrijk getal welke
regelmatig in mijn boek terug komt, temeer omdat ik het in 2 zeer belangrijke graancirkels ben
tegengekomen. Graancirkels die de geschiedenis van de mensheid beschrijven, maar dan geen
geschiedenis zoals wij denken hoe het gegaan is). Als we terug gaan naar de Piramide van
Menkaura, dan zien we opeens een heel andere betekenis achter de 3 kleuren waaruit deze
piramide is opgebouwd. 2 Lagen zwart, 16 lagen rood en de rest is wit. We zien dan opeens het
getal 216 opduiken. Aan het wit van de bovenkant van deze piramide kunnen we volgens mij ook het
getal '0' toekennen. Als we vervolgens het getal 216 in mindering brengen van 369, dan is het
resultaat 153 wat ook weer een belangrijk getal is. Dit is de numerologische waarde van
Quetzalcoatl, een godheid uit het oude Mexico. Deze waarde wordt bereik om alle letters van deze
naam een getal te geven. A is1, B is 2, etc. tot Z is 26. Frappant is ook het feit dat de ingang
van de Grote Piramide ligt ten hoogte van de 17e rij stenen. Tel 1 tot en met 17 bij elkaar op
en het resultaat is... 153!
In het oude Mexico stond deze god bekent als Quetzalcoatl, de gevleugelde of gevederde slang,
maar in Egypte heette hij Thoth. De godheid welke vaak werd afgebeeld met de kop van een Ibis.
Deze Thoth heeft de Piramiden van Gizeh rond 14.000 v. Chr. gebouwd. Hetgeen ik mijzelf altijd
heb afgevraagd is waarom Thoth met het hoofd van een Ibis werd afgebeeld. Volgens mij hierom: de
in Zuid-Amerika levende Ibis wordt met een zwarte kleur geboren. Als de vogel opgroeit dan
verandert zijn kleur van zwart naar grijs tot wit en als deze Ibis eenmaal volwassen is dan
kleurt deze vogel, door het voedsel wat de Ibis tot zich neem, rood. Deze Zuid-Amerikaanse
Ibis heeft dus de kleuren zwart, rood en wit in zich. Ik denk dat Thoth daarom met de kop van
een Ibis werd afgebeeld. Volgens diverse bronnen is er in de Grote Piramide ook nog een kamer
die is gebouwd uit zwarte, rode en witte stenen. Alweer dezelfde 3 kleuren zwart, rood en wit.
Ik heb aan veel mensen gevraagd om zich een groot zwart vlak voor te stellen, naast een groot
wit vlak. De vraag die ik vervolgens stelde was: 'welke kleur MOET er tussen het zwarte en witte
vlak in'. Naast de logische overgangskleur grijs werd er heel vaak rood geantwoord. Te vaak als
je het mij vraagt. Om een of andere reden is rood de kleur die tussen zwart en wit in MOET en
wisten de meeste van de ondervraagden dit onderbewust, want op de vraag 'waarom', wist men vaak
geen antwoord te geven.
Volgens de oude Sumeriërs hebben de bewoners van de 12e planeet, goden in de ogen van de toen
levende primitieve mens, genetisch ingegrepen in het verloop van de mensheid op Aarde. Deze
goden hadden slaven nodig om voor hen in de Afrikaanse mijnen te werken om daar goud te delven.
Het eerste exemplaar wat naar tevredenheid werd geschapen en in staat was bevelen op te volgen
was 'de Adam'. Het woord Adam heeft ook nog een andere betekenis, maar word dan uitgesproken als
'adom', wat 'rood worden', of 'rood zijn' betekent. Uitgesproken als 'adem' betekent het '
roodheid' of 'rode kleur' (rouge). Het Hebreeuwse woord voor 'rood' verschilt slechts 1 letter
met het woord 'adam', maar dit wordt ook als 'adom' uitgesproken. Hebreeuwse woorden hebben 1
of meerdere betekenissen. Zo ook het woord uitgesproken als 'awad', wat slaaf betekent. Als men
het uitspreekt als 'ewed', dan betekent het 'werken' of 'dienen (van god)'. Volgens de Sumerische
geschriften was dat de reden waarom de goden van de 12e planeet de Adam creëerden door middel
van genetische manipulatie. Is het toeval dat 'slaaf' en 'dienen' uit exact dezelfde medeklinkers
bestaan? Volgens mij niet. Feit is dat het Hebreeuwse woord voor Adam zowel 'Adam' als 'rood
worden, rood zijn, roodheid of rode kleur' betekent. Rood was de levenschenkende kleur. Rood
is de kleur van het bloed, het leven. En als men in het Hebreeuws 'dam' zegt, dan bedoelt men
bloed. 'Dam' is slechts een letter verschil met Adam.
Afrikaanse overleveringen spreken over het feit dat God een mens vormde van klei, welke hij
vervolgens bakte. Maar het 'kleipoppetje' werd te vroeg uit de oven gehaald en was nog wit van
kleur, welke niet de juiste kleur was. Daarna werd het 'kleipoppetje' te lang gebakken en werd
het zwart, wat ook niet goed was. Pas na de derde keer werd het juiste resultaat behaald,
namelijk het 'poppetje' werd rood/bruin. Alweer de 3 kleuren zwart, rood en wit.
De kleuren zwart, rood en wit en de bijbehorende getallen 3, 6 en 9 vormen een drie-eenheid. Ze
horen bij elkaar. Dit zijn niet zomaar toevallig gekozen kleuren of getallen. In vroeger tijden
deed men nooit 'zo maar' iets. Alles had een reden, een reden waar we naar de oorsprong en de
bedoeling ervan slechts kunnen gissen.
© Robert Boerman 2001